Storingen en werkzaamheden
Ik heb een storing, wat nu?
Een storing is natuurlijk erg vervelend. Wij staan voor je klaar en helpen je om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. In deze video legt onze collega Nathan je graag uit hoe je een storing herkent, waar je informatie vindt over de warmte-installatie en welke stappen je kunt ondernemen om de storing op te lossen.
Waar bevindt zich de storing?
De oplossing voor jouw storing hangt af van de locatie, oorzaak en het type storing. Er zijn twee soorten storingen: collectieve storingen en individuele storingen.
Collectieve storing
Bij een collectieve storing ligt de oorzaak buiten jouw woning, zie het grijze vlak in de afbeelding. Vaak hebben buren dan ook te maken met deze storing. Als de leveringsonderbreking komt door geplande werkzaamheden, dan communiceren wij dit tijdig (minimaal drie dagen van te voren) zodat je hierop voorbereid bent. In het geval van een onverwachte collectieve storing brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte en ondernemen we direct stappen om de storing te verhelpen. Als je van ons een melding hebt ontvangen over een collectieve storing, hoef je verder geen actie te ondernemen. Wij houden je op de hoogte totdat de storing volledig is verholpen.
Individuele storing
Bij een individuele storing vindt het probleem alleen plaats in jouw woning, zie de groene lijnen en het groene vlak in de afbeelding hiernaast. Mogelijk kan je de storing zelf oplossen. Kies hieronder de juiste pagina en volg de aanwijzingen en tips.
Wat kan je zelf doen?
Een storing is vervelend en wil je zo snel mogelijk opgelost hebben. Soms kan je zelf al iets doen om de storing te verhelpen. Dat scheelt jou weer tijd.
We hebben verschillende soorten installaties, deze zijn grofweg onder te verdelen in twee soorten: een installatie met afleverset of met een individuele warmtepomp.
Maak hieronder een keuze voor aanwijzingen en tips voor jouw installatie.