Storingen aan de binnenhuisinstallatie

We geven je graag meer informatie over storingen in de binnenhuisinstallatie en wat je in dat geval kunt doen.

De binnenhuisinstallatie is, zoals het woord eigenlijk al zegt, de installatie in jouw woning. Deze installatie bestaat uit leidingen, een vloerverwarming en een thermostaat.

In het geval van een individuele storing kan de storing in het centrale deel van de installatie zitten of in jouw binnenhuisinstallatie. Ter illustratie de binnenhuisinstallatie bevindt zich in het groene vlak van de afbeelding hiernaast.

Heb je een storing? Dan is het belangrijk om te bepalen in welk deel van de installatie de storing zich bevindt. De demarcatie, ook wel eigendomsscheiding, is de grens die bepaalt wie verantwoordelijk is voor het oplossen van de storing. Valt de storing binnen de demarcatie, dus in het deel van de installatie van Eteck (het grijze deel in de afbeelding), meld de storing dan bij ons. Wij lossen de storing voor je op. Valt de storing buiten de demarcatie, dan zit de storing in de binnenhuisinstallatie (groene vlak in de afbeelding). In de meeste gevallen valt de binnenhuisinstallatie niet onder de verantwoordelijkheid van Eteck en ben jij of de verhuurder verantwoordelijk.

Wie is verantwoordelijk voor jouw binneninstallatie?

Zit de storing in de binnenhuisinstallatie? Dan zijn er drie scenario’s die van toepassing kunnen zijn:

  • Ben je zelf of is jouw verhuurder eigenaar van de binnenhuisinstallatie? Neem dan contact op met je eigen installateur of verhuurder.
  • Is Eteck eigenaar van/verantwoordelijk voor de binnenhuisinstallatie? Geef in dat geval je storing door via ons storingsnummer: 085 – 02 18 000.
  • Weet je niet wie verantwoordelijk is voor de binnenhuisinstallatie? Vraag dit - indien van toepassing - na bij je verhuurder. Heb je een koopwoning, dan kan je dit bij Eteck navragen.