Welkom bij Eteck
Van Essent naar Eteck. Hoe werkt dat?
Per 1 juli 2024 is Essent gestopt als jouw warmteleverancier. Jouw gebouweigenaar heeft Eteck als nieuwe warmteleverancier geselecteerd. Dit betekent dat je binnenkort de eindafrekening van Essent ontvangt. Essent draagt de nodige gegevens aan ons over, zodat we vlekkeloos warmte kunnen blijven leveren op jouw adres. Wel zo makkelijk.
Vanaf 1 juli is Eteck verantwoordelijk voor het onderhoud aan het gezamenlijke warmtesysteem. Om de gegevens van Essent over te nemen en correct te verwerken, is wel even tijd nodig. We willen je natuurlijk direct kunnen helpen als je contact met ons opneemt. Daarom is er een overgangsfase voor het contact, die we hieronder even verder toelichten.
- Beëindiging: tot en met 30 juni kan je voor vragen of storingen terecht bij Essent. Daarna zijn zij nog bereikbaar voor vragen over je eindnota.
- Overgang: van 1 juli t/m medio juli kan je voor vragen of storingen terecht bij je verhuurder.
- Start: vanaf medio juli staat Eteck graag voor je klaar.
Duurzame warmte
Eteck neemt naast jouw centrale warmte-installatie, gelijktijdig nog drie warmteprojecten over van Essent. We hebben al gemerkt dat niet alle warmtesystemen en de daarbij horende dienstverlening aan onze standaard voldoen. Daarom willen we op specifieke projecten verbeteringen doorvoeren om de leveringszekerheid te verhogen en jouw tevredenheid te vergroten. Dit proces start naar verwachting in 2025, waarna duidelijk wordt welke installaties geoptimaliseerd moeten worden. Dat zijn langetermijnprojecten die we graag voor je uitvoeren. We vragen je begrip en geduld terwijl wij werken aan (de voorbereiding) op deze verbeteringen, waar jij uiteindelijk van zal profiteren.

Facturatie en betalen
Maandelijks brengen wij kosten voor het gebruik van warmte in rekening. Voor jouw woning wellicht ook de kosten voor warmtapwater en verkoeling. Hiervoor ontvang je van ons maandnota's. Voldoe deze per automatische incasso en je hebt er geen omkijken meer naar. Op de maandnota staan de vaste kosten en een voorschotbedrag voor je variabele kosten (verbruik).
Let op, jouw machtiging voor automatische incasso kunnen wij niet van Essent overnemen. Wij willen je daarom vragen dit (opnieuw) aan te vragen via eteck.nl/eenvoudigbetalen. Als je per automatische incasso betaalt, heb je geen omkijken meer naar jouw betalingen en bespaar je kosten. Voor handmatige betalingen brengen wij € 2,63 p.m. in rekening, bij automatische incasso komen die administratiekosten te vervallen.
In de eerste zes weken van het nieuwe jaar ontvang je van ons een jaarnota. Dan kijken we of je met de voorschotbedragen genoeg hebt betaald voor je daadwerkelijke verbruik. Heb je duurzaam geleefd en minder verbruikt dan voorgeschoten? Dan krijg je het verschil terug. Heb je juist meer verbruikt dan verwacht? Dan betaal je het verschil bij. Lees hier meer over over maandbedragen en de jaarnota.
Hulp bij storingen
Uiteraard hopen we dit te voorkomen, maar het kan voorkomen dat je een keer te maken hebt met een storing. Dan is het wel handig als je weet wat je zelf kunt doen om dat te verhelpen en hoe je ons kunt bereiken als je hulp nodig hebt.
Heb je een storing? Dan is het belangrijk om eerst te bepalen waar die storing zit. Komt het door onze aanvoer of door het systeem in je woning? Die verdeling is vergelijkbaar met elektriciteit. Daar moet je ook zelf een lamp of de elektriciteitskabels in huis (laten) vervangen als je licht het niet doet. Zo werkt het ook met onze warmte. De oplossing voor jouw storing hangt namelijk af van de locatie, oorzaak en het type storing. Via onderstaande webpagina helpen we je graag op weg.
Heb je jouw storingen voorheen altijd bij je verhuurder/ property manager gemeld? Dan blijft dat ongewijzigd. Meldde je jouw storing bij Essent, dan kan je bij storingen contact met ons opnemen. Ga hiervoor naar onderstaande webpagina of neem contact met ons op via ons storingsnummer: 085 – 0218 000.

MijnEteck
Via de MijnEteck App of MijnEteck Online heb je 24/7 toegang tot alle gegevens. Ben je benieuwd of je veel of juist weinig verbruikt? MijnEteck biedt inzicht in je verbruik (indien voor jou van toepassing) en vergelijkt dit met anderen in je wijk of appartementencomplex. Ook openstaande facturen inzien en de status van je betaling bekijken is zo gebeurd.
Ervaar je een probleem met de levering? Meld dit eenvoudig via de storingswizard. Zo kunnen we je melding snel in behandeling nemen. Ook heb je de mogelijkheid om een foto te uploaden van de storingscode of het defect.
Let op, het duurt even voordat je toegang hebt tot MijnEteck en jouw gegevens actueel zijn. Hiervoor moet jij als onze nieuwe klant helemaal correct in het systeem staan. Dan kan pas nadat wij de gegevens van Essent hebben ontvangen en doorgevoerd. We verwachten dat we dit voor jou na de zomermaanden geregeld hebben.

Contact
We begrijpen dat je soms vragen hebt. Veel zaken kan je zelf online regelen, zeker wanneer je toegang hebt tot MijnEteck (najaar 2024). Ook vind je op onze website antwoorden op veelgestelde vragen, waardoor je snel verder geholpen bent. Maar soms is het ook fijn om even iemand te spreken. Dan staan we uiteraard ook voor je klaar!
Heb je last van een storing? Dat lossen we zo snel mogelijk op. Je kunt onze storingsdienst dag en nacht bereiken via 085 - 02 18 000 (gratis).
