Tarieven 2023
Eteck betreurt de noodzaak van de hoge warmtetarieven voor haar klanten. De inflatie treft ook onze onderneming en wij zien geen andere mogelijkheid dan de hogere kosten door te berekenen aan onze eindgebruikers om nu en in de toekomst een gezonde bedrijfsvoering te hebben en te kunnen blijven investeren in de verduurzaming van de Nederlandse warmte- en koudevraag.
Prijsplafond
Om energie (gas, stroom en warmte) betaalbaar te houden, heeft de overheid aangegeven huishoudens tegemoet te komen in de kosten. Er zijn in 2023 compensaties beschikbaar en er wordt een prijsplafond ingevoerd. Hierdoor betalen huishoudens tot een grens van 37 gigajoule (GJ) een gemaximaliseerd tarief. Door het duurzame karakter en de performance van de systemen ligt het jaarlijkse verbruik van de gemiddelde Eteck-klant fors lager (14 GJ voor huishoudens).
Warmteleveranciers worden standaard tweejaarlijks getoetst door de Autoriteit Consument & Markt of het gemaakte rendement niet te hoog is. Eteck scoort in die rendementstoets onder het maximaal toegestane rendement, hetgeen betekent dat Eteck niet teveel winst maakt. In 2023 wordt een extra rendementstoets van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) toegevoegd om erop toe te zien dat de warmteleveranciers geen extra winst maken door de gegeven subsidies. Ook de uitkomst van deze extra controle ziet Eteck met vertrouwen tegemoet.
Tarieven bekijken
Online kan je onze algemene warmtetarieven 2023 bekijken. Projectspecifieke tarieven kan je vinden op je eigen tariefblad voor 2023, welke beschikbaar is op MijnEteck Online en de MijnEteck App.
Wanneer er updates zijn zullen we dit uiteraard met de je delen. Wil je deze zelf in de gaten houden?
Veelgestelde vragen
Heb je naar aanleiding van dit bericht vragen? Snel antwoord vind je bij onze veelgestelde vragen. Geeft dit geen antwoord op je vraag, dan kan je contact opnemen met ons Team Customer Care via 085 – 0218 000.